Sider

lørdag 14. april 2012

Overraskende Iris og kyllinger

Det er mange gleder når det er vår.
Jeg oppdaget at jeg har plantet iris i høst, og jeg hadde glemt det helt.
De er lave og har den kjempefine blåfargen som egentlig bare iris har.
I tilegg til nyutsprungen iris har det kommet kyllinger i hønehuset. De klekka i går morges, det er første gangen vi får kyllinger og det er ganske spennende.
De er utrolig små for mammaene er dverghøner. Det er to høner som har ruga sammen så de har tydeligvis delt omsorg for de tre små nøstene.
Jeg tok bilder, men de ble litt rare for kyllingene er under en varmelampe med rødt lys.
Jeg viser frem et par av dem, jeg er ikke så stolt av selve bildene, men kyllingene er kjempesøte.


I morgen skal jeg på hagemessa. Jeg skal stå på hagebloggernes stand hele dagen. Kanskje jeg rekker noen små løpeturer rundt å se litt, men hovedfokus blir å stå på stand. Jeg gleder meg masse og håper å hilse på mange bloggere som er like hagegal som meg.

5 kommentarer:

  1. Åhhhh sååå fine! Virkelig nydelige!
    Plutselig fikk jeg veldig lyst til å komme tilbake på 1000 åpne hager og se på dem. Om du skal ha oppe i år også dah?

    Jeg har sååå lyst på høner. :)
    Jeg har i helgen stått 10 timer rett i nærigheten av en stand (hagemessen) med høner og en mandig hane ;) hehe veldig fristende å kidnappe hele hurven!

    Lykke til med de små!

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner at du har lyst på høner. Det er kjempekos. Tror jeg skal ha åpen hage i år også, men til da har nok kyllingene blitt kjempestore. Du bor vel rett i nærheten så hvis du har lyst kan du gjerne komme å se en dag :-)

      Slett
  2. Våririsen er så flott, og jeg skjønnet at det er lett å glemme hva man setter på høsten. Har nok fått meg noen overraskelser nå jeg også!

    Kjempe søte kyllinger, det blir spennende fremover for de vokser jo så fort.

    Kos deg på hagemessa, jeg var der i går! Klem

    SvarSlett
  3. Takk for sist! Det var hyggelig å bli litt kjent med deg. Håper intervjuet med deg gikk fint i dag! Herlige kyllinger:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var kjempehyggelig å bli litt kjent med deg også. Det var en fin dag på messa.Intervjuet gikk fint, spent på å se det i avisen.

      Slett