Sider

mandag 29. august 2011

Buddleja og solhatt.

Jeg har alltid ønsket meg en buddleja. Et besøk på hagesenteret gjorde at jeg falt for en nydelig mørke blålilla.
Det er en buddleia "black knight". Den er bare H 3 men jeg håper den skal klare seg oppe i det lune fjellet. Der er det ganske mye sol og selvfølgelig stein som holder lenger på varmen. Jeg gleder meg til å se alle sommerfuglene som skal komme på blomstene..
Buddleia "black knight"   
 På samme hagesenter  fant jeg to solhatt som jeg ikke visste at fantes. En heter Echinacea purpurea "Tomato Soup" Den er ganske rød orange på bildet. Den andre sto i blomst da jeg kjøpte den, echinacea purpurea "Tangerine Dream". Den er knall orange.
Echinacea purpurea "Tangerine Dream"


Den  lyser opp bedet der den står. Nå gjenstår det bare å se om den er herdig her hos oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar