Sider

søndag 24. juli 2011

Roser og klematis.

Rosene blomstrer så det er en glede å gå runder i hagen. Her fra bedet med gyldne farger. Den to fargede rosen er en potterose som har blitt kjempestor.
En nyplantet rose, "Stokholm" som jeg kjøpte på rosedagene i Freiaparken. Jeg var der i år for første gang, frister til gjentagelse for det var mye fine roser der. 
"Polish spirit"?

Jeg tror dette er en "Polish spirit", jeg har klart å rote bort lappen. Den har endelig begynt å klatre i rosen "lykkefund", etter at rosen var avblomstret. Det passet perfekt, akkurat som jeg hadde håpet det skulle bli da jeg plantet rosen og klematisen i nærheten av hverandre.
"Aspirin"

 "Aspirin" en rose jeg anbefaler til alle. Jeg kjøpte den på Mjærum urte og staude gartneri hos Janne for 2 år siden. Den blomstrer utrolig mye helt til frost og er super å ta inn i vasen.
"Louise Odier"sammen med en blå ridderspore som er nyplantet i år. Det er en superfin plante kjøpt hos Mester Grønn.
"Lykkefund"
Lykkefund er en gammel rosesort. Jeg tror den bare blomstrer på fjorårets skudd, den blir 3-5 meter høy og den vokser enormt hvert år. Kjempefine roser på den. 
"President" 
En helt vanlig "president, men jammen er den flott å se på der den slynger seg oppover espaljet sitt. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar