Sider

søndag 24. juli 2011

Kala

I år har jeg fått til kala ordentlig. To av dem har jeg hatt i flere år, en fikk jeg i fjor.
Jeg oppbevarer knollene i potte med jorden i kjelleren. Jeg har en gamme kjeller som er kald men med plussgrader.
Med en gang faren for frost er over i drivhuset setter jeg dem dit.Har potten blitt trang får de ny potte og mere jord. De begynner ganske fort å vokse. 
Når det blir varmt eller for fullt i drivhuset får de lov å komme ut. I år har den lilla som er en " Kala Picasso" fått masse blomster.
Den gule blomstret for første gang i år, kjempefin gulfarge. Enda har jeg en rosa, jeg håper den kommer neste år. De står sydvendt og har fått mye regn i år, men det ser ut som de liker seg .

 

3 kommentarer:

  1. Skal de oppbevares tørt i jorden? Jeg forsøkte meg, men knollene ser helt inntørket ut....

    SvarSlett
  2. Ja jeg oppbevarer dem tørt. Gjør ingen ting med dem før det er vår og de får vann. De ser stusselig ut hver vår men jeg må alltid prøve...

    SvarSlett
  3. Super flink du er, jeg skal prøve din "oppskrift"
    :) Synøve

    SvarSlett