Sider

fredag 6. april 2012

Engletrompet

Engletrompet er en utrolig fin blomst. Den blir så stor i løpet av sommeren at den kan hjelpe til med å dele terassen opp i rom. Den har nydelige iøynefallende blomster og dufter i tilegg om kvelden.
Jeg kjøpte min første engletrompet for to år siden.
Jeg pleierå overvintre avleggere av planten i en bøtte med vann. Den står perfekt i kjelleren på ca 4 grader.
I fjor klarte jeg bare å få til en, det er den det er bilde av, tatt sent på høsten.
I år har jeg klart å få til mange.
De  er ikke akkurat noe pent syn der de står i jord med nakne pinner. Men så lenge man vet hvor fine de blir så kan man ha litt tålmodighet med dem. De kan stå inne , eller i drivhuset. I drivhuset blir de nok raskest fine og frodige.
De blir fort større, det siste bildet er tatt ca to uker etter det over.

2 kommentarer:

  1. Engletrompet er så fint. Nå er jeg så heldig at jeg har fått en og gleder meg veldig til den blir stor!

    Skjønner at jeg har mye å lære om denne planten. Takk for dine tips og råd her!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja da har du noe å glede deg til. Den er heldigvis ikke vanskelig, men gjødsel er viktig har jeg funnet ut. Ellers kan den fort bli litt blass i fargen. Også vokser den så utrolig mye på en sommer så det er ikke så rart den trenger litt ekstra næring.
      God påske til deg også :-)

      Slett