Sider

fredag 30. mars 2012

Vår og sammenplantinger som tåler frost.


Til nå har det vært en utrolig varm vår. Det frister til å sitte ute å spise, og ellers nyte solen. Men jeg kan ikke sitte noe sted uten blomster på bordet. Her er en sammenplanting jeg ble veldig fornøyd med.
Siden det ble så tidlig vår var det fremdeles mulig å få tak i primula, og den tåler fint noen kuldegrader etter litt herding. Den er så koselig å ha på bordet, og den har super holdbarhet ute. Når den har gjort nytten sin på bordet plantes den ut i et bed for å blomstre videre der.

6 kommentarer:

  1. Nydelig sammenplanting i friske vårefarger ! Nå må man derimot være på vakt for de kalde gradene, snakk om veksling i været. Endelig fri og klar for å nyte vårvarmen, så fryser man nesten nesa av seg ... Men vi trossen nordavinden og stekte vafler ute idag :-)
    God påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. PS. ser du har bloggen min i blogglisten din, men finner deg ikke under mine følgere.... har du ramlet ut av lista mi mon tro...

      Slett
  2. Nydelig sammenplanting med friske herlige farger! Her ble det jammen hvitt igjen i forgårs, og mer snø er i vente, sier Yr.no.! Dette går på humøret løs =( Håper de tar feil!
    Ønsker deg en fin påskeferie =)

    SvarSlett
  3. Takk for koselige kommentarer. Ja været blir man aldri klok på, synd det kalde kom nå som vi bare skulle holde på ute. Bra du har fått drivhus Grethe, så kan du holde på selv med nordavind og regn. Jeg sparer ofte store jobber i drivhuset til dårlig vær, skinner solen må jeg bare være ute... Synd det ble hvitt av snø hos deg Krepsemor, men våren kommer alltid :-)
    God påske til dere også!

    SvarSlett
  4. vakkert! :)
    jeg vil også ha primula, men finner ikke noe sted lenger....
    God påske til deg!
    Påskehilsen fra Olea:)

    SvarSlett
  5. Hei!
    Det er så flott om våren med alle de fine vårblomstrene som kommer!

    Ønsker deg en fin påske!

    SvarSlett