Sider

lørdag 28. april 2012

Kjempeverbenaen vokser fort!

Kjempeverbenaene har jammen begynt å vokse! Nå ser jeg forskjell fra dag til dag. De har til og med begynt å få sidegrener. Veldig morro.
Men det er forskjell på dem. De som har stått på hylle har vokst mye mer enn de som har stått nærmere gulvet, så temperaturforskjellen har nok vært ganske stor. Så nå står alle på hylle, og jeg håper de minste tar igjen de andre.
Ellers er det mye annet som vokser bra i drivhuset også. Pelargoniaene har begynt å få blomster.
 Denne lyserosa kjøpte jeg i fjor. Den har kjempefine blomster. Flere andre kommer etter.
Pyntegresset jeg sådde med frø jeg har tatt selv for mange år siden vokser godt. Håper det er blandingsfrø som har kommet, selv om det ser veldig ut som om kanskje kun den ene sorten spirte.
Bak er det et brett med rudbeckia fra egne frø, så de blir nok blanding av "meine freude" og en annen varmgul sort.Til høyre er kuletistelen som jeg satte til frostspiring i vinter.

Tagetes "Rose de l´Inde", ny i hagen her i år, veldig spent på blomstene. Den så fin ut på bildet, kan bli 120 cm høy, og er fin som snittblomst.(Runabergs frø)
Murtorskemunn foran og lobelia blandingsfarger bak. Alt av egne frø, utrolig som de gror.

3 kommentarer:

  1. Så fine og frodige kjempeverbena du har. Det er en plante jeg ikke kan få nok av. Et tips, hvis du ikke vet det allerede. De er veldig lett å ta stiklinger fra. Det gjør i tillegg planta enda mer kompakt.

    SvarSlett
  2. Her var det mye snadder! Nå skjer det så mye med sådden, så jeg rekker snart ikke å følge med. Gjorde seg med litt varmere vær!

    Flott pelargonia! Ha en kjempe fin søndag.

    SvarSlett
  3. Oi, så mye spennende!! og så flott med blomster på pelargoniaen allerede :) drivhuset mitt gikk i stormen i vinter, så jeg har ikke satset på frø i år...men neste år :)

    SvarSlett