Sider

onsdag 4. juli 2012

Endelig fått nytte av plenen

Som mange sikkert har skjønt så er jeg ikke så glad i plen, men jeg har den for ungenes skyld, de bor her jo de også! Men sist natt fikk vi brukt plenen ordentlig!
Vi satte opp den nye lavvoen vår og så sov alle barna i gata der i natt.De var 10, men lille dokkemor forstyrret alle så hun måtte sove inne.

Ungene storkoste seg, sovnet sent og våknet veeldig tidlig. Kan vel ikke si jeg var like glad da jeg hørte kjempeleven ute klokken 0700 i morges ( heldigvis er nærmeste nabo på ferie). Men alle var i perlehumør, så det var bare å diske opp med frokost på verandaen :nybakt brød, harkokte dverghøneegg, og rørt jordbær.
Senere på dagen i dag fikk jeg høstet jordbær, første gangen det var nok til å lage syltetøy.
Jeg bruker 200 g sukker pr kilo bær, helst økologisk brunt sukker siden jeg tror det er sunnere for de små, i tilegg blander jeg i certo så det skal bli litt tykkere.

Så til slutt må jeg vise et bilde av fantastiske Augusta Luise, hun har blitt så kraftig å fin i år med masse blomster og knopper.

1 kommentar:

  1. Så gøy for ungene :) Nyrørt jordbær er vel noe av det aller beste en kan tenke seg på sommeren. Hils Augusta å fortell henne at hun er meget vakker :)

    SvarSlett