Sider

søndag 15. juli 2012

Blomstring i juli

Nå har regnet bøttet ned i dagevis og hagen lider under det, den har fått mere enn nok vann. Rosene tåler regnet dårligst. Men det er fremdeles en del blomster sm er fine, det så jeg da jeg var på hagerunde med kamera. Etter bilderuden gikk jeg enda en runde, det var med bøtte og saks for å klippe bort alle de visne blomstene på roser og stauder. Jeg må innrømme at jeg er litt stressa for hvordan det skal gå med blomstringen fremover for jeg har meldt meg på  "1000 åpne hager" søndag 12. august og regnet ødelegger så mye.
Her er noen bilder tatt fredag denne uken:
Klematis "Warszawska Nike"

Klematis kjøpt som ampel.
Klematis  i epletreet

Utsikt opp mot fjellet sett fra inngangspartiet på huset.
Lykkefund blomstrer endelig, men det er enda masse knopper igjen som kommer til å blomstre  fremover.
Ridderspore og kjempeverbena.
Tagetes "rose de`linde" og campanula.
Orkideprimula

Louise Odier full av knopper og blomster.
Det røde, orange og rosa bedet med den nye singelgangen vi har lagd i sommer.
Ganske fargerikt.

Hvit bunndekker, fått fra svigermor for mange år siden, men husker ikke navnet.
En nydelig klematis plantet i fjor, den begynner å bli stor allerede.
Jeg får aldri for mange klematis.
Martagonlilje.
En fantastisk orange klatrerose med duft.
Samme rosen sett ovenifra.
Bra jordbærår!

2 kommentarer:

  1. Vakkert :) Her telles det på knappene om det blir deltakelse på 1000 åpne hager i år.
    God ferie.

    SvarSlett
  2. Utrolig flott hage du har, Sunniva! Mange flotte blomster og clematis hos deg nå!

    Ønsker deg masse lykke til med 1000 åpner hager.

    Klem Vivi

    SvarSlett