Sider

tirsdag 15. mai 2012

Nytt utekjøkken.

Vi har endelig fått oss utekjøkken. Vi har ønsket oss det i mange år. Dette er "hjemmelagd" av loppemarked funn. Jeg har vært på mange loppemarkeder å lett etter "det rette". Endelig fant jeg det jeg ville ha. Alt på ett sted , og det kostet bare 200 kr.
 Men da så det sånn ut:




Så malte jeg det med dør og vindusmaling som jeg fant i kjelleren, farge "kontur", 2 strøk.
Etter noen dager med tørking var det bare å sette det på plass.
Arbeidsbenken er egentlig et spisebord, men vi sagde det på langs så det fikk passe benkestørrelse.
Ovnen hadde vi i den gamle campingvogna.
"Krydderhylla" er fra det samme loppemarkedet. Den var det sønnen min som fant. "Denne har vi sikkert bruk for" sa han, og jeg så den for meg på benken som urtehylle og til oppbevaring av andre nødvendige ting.
Den er vel egentlig laget til såpehylle på badet, men bruksmulighetene er tydeligvis mange. Jeg syns den passet perfekt der den står.

Det er god plass i skapet,  og i skuffene.
Vann har vi rett ved siden av, der mangler vi bare en vask enda. Rett bak står grillen.
Jeg ble veldig fornøyd med utekjøkkenet, og ekstra gøy er det at det ble et ordentlig lavbudsjett kjøkken og gjenbruk. I tilegg er jeg veldig stolt over at jeg har lagd det helt selv, supermannen har bare sagd benkeplaten på langs.Nå gleder vi oss til varmen kommer så vi kan bruke det. Regn er ingen hindring, vi har tak over hele verandaen :-)

4 kommentarer:

  1. Gosh så fint det ble! Her får dere mange koselige kvelder kan jeg tenke!
    Jeg ønsker meg slik benk jeg og. Ofte står jeg alene på kjøkkenet mens mannen underholder gjester ute. Mye mer kos slik!

    SvarSlett
  2. Så flott! Her fikk jeg mange ideer. Vi skal også prøve å lage et utekjøkken i sommer, og da er det toppers å få inspirasjon!
    Du er veldig flink til å lage det koselig rundt deg! Klem

    SvarSlett
  3. Superfint og god ide om man har litt plass under tak :-)

    SvarSlett
  4. Dette ble skikkelig fint, gjenbruk er toppen. Ha gode dager i hagen.

    SvarSlett