Sider

lørdag 19. mai 2012

Prydkirsebærtre

For noen år siden fikk jeg tak i et prydkirsebærtre. Det har hengende grener, og jeg gledet meg til å se det blomstre. Men det tok flere år før det ble kraftig og fint, det tok så lang tid at jeg vurderte å la en klematis bruke det til klatrestativ. Men ikke nå lenger, for i år blomstrer det som aldri før.
Det har mange store klaser med rosa blomster,
Hele treet ser sånn ut:
Jeg har klipt det noen ganger for å få det til å bli kraftigere, jeg tror det hjalp. Det blir sikkert enda kraftigere og mere blomsterrikt med årene.

2 kommentarer:

  1. Dette treet var utrolig lekkert :) Vet du herdigheten på det?
    Ønsker deg en flott søndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror det er H 4. Vet desverre ikke det latinske navnet på det siden jeg ikke er så god til å spare på lapper. Ha en fin dag.

      Slett