Sider

onsdag 30. mai 2012

Blåbærbuskene har fått det fint!

Blåbærbuskene har fått ny "innpakning". Her ser man hvordan det ble.

Her ser man hvordan det så ut før den store oppryddingen. Vi lagde den store trekassen for to år siden, det var den enkleste måten å få samlet nok jord til blåbærbuskene. Den så mest ut som en grisebinge, så vi kalte den det. Men etter kort tid ble den bare mindre og mindre pen å se på, jorden sank sammen inni og plankene bulte utover. Det var vel en hastverksjobb, må vel innrømme det. I tilegg trodde jeg det skulle holde seg fint med bark til å tråkke på, men den ble fort utslitt og duken kom frem.
Så da var det bare å rive grisebingen.

Heldige oss fikk stein fra værdens snilleste nabo. Jeg hentet steinen der i trillebår, kjørte den hjem og bar den opp to trapper siden bærhagen ligger "oppe i fjellet". De passet perfekt i høyde.
Så la jeg skikkelig veiduk oppå barkduken, og et godt lag med subbus på den igjen. Jeg var heldig og fikk masse hjelp av ungene til å bære subbusen.
Ungene hjalp til med å bære opp singel også, så det gikk unna.
Nå ble jeg kjempefornøyd med den lille bærhagen, det ble lyst, rent og koselig der.

2 kommentarer:

  1. Så flott det ble! Virkelig en facelift! ;)
    Heldig du er som har så bra hjelp også dah, selv om jeg kan tenke meg at det å bære alle steinene opp satt sine spor i ryggen!

    SvarSlett
  2. Dette ble virkelig flott! Skal si at dere har jobbet bra her!

    Ønsker deg en fin dag. Klem

    SvarSlett