Sider

fredag 25. mai 2012

Og det blomstrer enda mer!

Det er så mye som blomstrer nå. Det er så gøy å gå rundt å se på alt som kommer frem, spesielt spennende er det med nye planter som ble plantet i fjor som man ikke har sett før eller  har glemt at man satte der.

Denne storkenebben kjøpte jeg på planteloppemarked i fjor, jeg trodde den var rosa, det var den ihvertfall ikke, men fin var den!
 De gamle pinseliljene er på sitt vakreste til pinse, og dufter fantastisk!
Anemone sylvestris, utrolig fine sarte blomster, sprer seg villig men er allikevel grei å holde i sjakk.
Denne søte rosa blomsten kjøpte jeg også på planteloppemarked i fjor, den skulle være ettårig, men kom igjen i år allikevel, samme planten. Jeg vet ikke hva den heter, hvis noen vet blir jeg glad!
Mørk og lys rosa jordbærblomster, dekorative i bedet!
Rødt og mørke rosa som blomstrer samtidig, en av mine favorittfarge kombinasjoner.
Rhododendron som jeg har hatt i flere år, den begynner å få greit med blomster, selv om den ikke står på det beste stedet for surjordsplanter.
Primula veris, fant den innimellom ugresset i hagen da vi kom hit for 10 år siden, nå har den blitt stor og fin.
Helt utrolig flotte tulipaner, og de har vært fine lenge!
Jeg har visst fått litt dilla på rare tulipaner.

Mørke lilla tulipaner foran en lysegrønn japanlønn.
 Herlig orange humle.
Jonsokkoll lenge før jonsok, men fin er den sammen med de grå filtarvene.
Epletreet er i full blomst, men jeg hører lite bier og humler?
Løytnannshjerter som henger  på rad.
Nå skal det bli fint med langhelg og knallvær hvor hagen skal nytes hvert sekund!

1 kommentar:

  1. Masse fint! Og no når det er så fint vær så går det så fort! Iallefall her som det har vore vått veldig lenge.

    SvarSlett