Sider

fredag 2. mars 2012

Majobo- Mat og Jord der du Bor

Jeg har meldt meg på et prosjekt som heter Majobo- Mat og Jord der du Bor
Det er et prosjekt der man vil øke bevisstheten rundt økologisk og lokalprodusert mat og å motivere til økologisk dyrking i by og på land.
Prosjektet er todelt, jeg er med på den delen som heter ; 1000 økologiske hager, de etableres utover sesongen 2012, disse kalles  Majobo-hager.

Spennende å være med på dette, jeg er med fordi jeg er opptatt av økologisk mat, og at hagen skal være økologisk, for barnas skyld, naturen, innsektene og dyrene.
Jeg skal dyrke grønnsakeri drivhuset og  i den lille grønnsakshagen min og fortsette potetprosjektet sammen med barna. Jeg lærte endel om potetdyrking i fjor, skal prøve nye sorter i år å se om det blir mer vellykket.


Prosjektet er åpent for alle og det er viktig at mange melder seg på ettersom dette skal frontes mot politikerene
og sette økologi på dagsordenen. For å lese mer om dette så er det link her:   http://www.naturligbyggeri.no/majobo/majobo.html


 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar