Sider

onsdag 19. oktober 2011

Høst, lyng og lykter.

Når kulda kommer må man kaste alle de fine blomstene i krukker som har pyntet opp inngangsparti og bord hele sommeren. Så er det bare å plante på nytt med planter som tåler frost.
Lyngen går alltid igjen, men jeg syns det er så koselig å ha andre ting sammen med de, for bare lyng blir litt kjedelig.
Her har jeg brukt eføy,caleocephalus og alunrot sammen med calluna. Eføy tåler overaskende mye frost. Er det en snill vinter overlever den til og med, selv om det ikke er en ute eføy. Caleochephalus har blitt mere vanlig å bruke de siste årene, den gjør seg kjempefint sammen med lyng, men jeg synes også den flotte sølvfargen var helt super sammen med alunrot. Alunrot er like fin i krukke som i bakken.

Spiseplassen ved inngangspartiet.
Her har jeg en stor calluna sammen med en lykt jeg var så heldig å finne på loppemarked.
Jeg fikk denne alunroten i fødselsdagspresang. Den har så nydelig bladverk. Den skal overvintre i et ventebed. Plassen den skal få permanent er ikke helt klar enda.
Calluna og pyntekål
Høstkveld på terassen.

Oliventrærne står ute enda, men under tak. De tar så mye plass inne, så jeg venter lengst mulig før jeg tar dem inn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar