Sider

torsdag 7. juni 2012

Møllplante

Jeg har klart å overvintre en møllplante, eller plectranthus som den også heter. Jeg fikk stiklinger fra en hagevenninde i høst og satte den i jord og prøvde å ha den på forskjellige steder for å se hva som skulle til for å få den til å sette røtter og overvintre. Les hvordan jeg gjorde det her. Jeg klarte å overvintre to, og de sto i kjøkkenvinduet hele vinteren med pose over. De jeg tok av posen på, tørket inn å døde. De som sto kjølig døde også.
De som overlevde har blitt kjempefine. Den ene er plantet i krukke.
Den har stått i drivhuset siden mars og begynner å bli kraftig å fin. Den andre ga jeg tilbake til hagevenninden for hun hadde ikke klart å overvintre sine.
Krukken jeg plantet den i fant jeg i boden, den har stått der i flere år uten å bli brukt. Jeg lagde hull i bunnen på den og plantet møllplanten oppi. Jeg synes den ble fin alene i krukka, siden bladene er så dekorative i seg selv. Jeg håper den dekker krukken i løpet av sommeren så jeg kan ta flere stiklinger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar