Sider

søndag 12. februar 2012

Vårblomster inne.

Nå som det er så kaldt å hvitt ute er det enda viktigere å pynte inne.
Jeg var på jobb forrige dagen  og butikken bugner av fristende vårblomster.
Både avskårne bunter og planter.
Jeg falt for en nydelig Campanula "get mee", den lyser så fint opp i stua og er utrolig holdbar.
Jeg pleier å sette den i kjelleren når den er avblomstret, så setter jeg den i drivhuset når det er varmet opp for sesongen , og så planter jeg den ut i et bed når det blir ordentlig vår. Da blomstrer den en gang eller to til og det hender den kommer  igjen året etter også.


Vi hadde fått inn noen fantastiske iris i potter også, de var i mange farger, jeg kjøpte med to i mørke lilla. Planen er å se om de kommer igjen ute , så de skal oppbevares i kjelleren til våren kommer. Inne i romtemperatur var de ikke så holdbare, de sto en knapp uke. Men de blomstret fantastisk fint, man ble glad av å se på dem.

Ranunkler er også en favoritt på denne tiden. De har så mange fine farger, står lenge, ofte to uker, og har så fantastisk fine blomster.
 Anemoner er også nydelige vårblomster, mange bruker dem sammen med tulipaner men jeg syns de er finest alene.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar