Sider

onsdag 15. februar 2012

X-faktor blomsterutgaven, sorte, grønne, flerfargede mm.

"SORT" KALA
Nå er det siste konkurransen i X-faktor blomsterutgaven, sorte, grønne, flerfargede mm.
Jeg har en kjempefin sort Kala. Jeg synes "sorte" blomster er fasinerende. Blomstene ser ofte ut som de er lagd av fløyel.
Blitsen ødela desverre litt av fargen, den er mere sort i virkeligheten.
Kala er utrolig flotte planter å ha ute i potte. De må overvintre kjølig inne. De trenger ikke stell under overvintringen. Litt større potte på våren, og settes frem i lyset, så blir det kraftige fine planter. Det kan ta 2-3 år før man får skikkelig blomstring, men da kan man få 20-30 fine blomster på den , og den er fin lenge. Den tåler t.o.m endel regn.
Det er nok mange som ikke vet hvor holdbar og lettstelt denne planten er. Den trenger å bli mere kjent som sommerblomst, og at den kan overvintre inne.


Selv har jeg fått dilla på Kala og kjøper flere etterhvert som jeg finner eksemplarer med fine farger.
Vil du lese mer om kala trykk her.


5 kommentarer:

  1. Ja, ja! Favoritt her også!
    (Ikke lett å ta bilder av dem...)

    SvarSlett
  2. Nydelig blomst og vakker
    og spesiell farge.

    SvarSlett
  3. Svarte blomar er noko for seg sjølv, nydelege!

    SvarSlett
  4. Nydelig cala!! Jeg hadde hvite cala i brudebuketten min, og synes denne blomsten er nydelig og veldig spesiell. Sort var jo flott, så det må jeg nok prøve en gang. :-)

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelige kommentarer :-)

    SvarSlett