Sider

fredag 8. juli 2011

Er Japanlønnen død?

Jeg har en Japanlønn i hagen. Den har stått fint i minst 6 år. Men i vår så den helt død ut. Det var skikkelig trist, den så ikke pen ut. Eneste positive var at jeg fikk lyst å bruke den som klatrestativ til en klematis.

Men da jeg endelig kom så langt at jeg skulle begynne å sette en klematis der så jeg at det var masse skudd nederst på stammen. Så det var tydelig at den kalde vinteren hadde tatt knekken på alt over bakken men roten var fremdeles levende. Forrige uke da jeg tok dette bildet ser man at det absolutt er håp om at treet kan bli like fint igjen. Så da må jeg vel finne meg et annet klatrestativ til klematisen.

1 kommentar:

  1. Hei, så gøy å høre. Jeg hadde sammeopplevelse i sommer med min clematis. Mange kom innom butiken og så at plantene deres hadde dødd i vinter. Jeg tittet på min og det virket ikke som det var noe liv. Når jeg omsider hadde bestemt meg for å grave den opp så jeg skuddene komme fra bunn. Dette var ca midten av Juli. Det jeg tror er at det er levende røtter lengre ned i bakken som har overlevd, de tar lengre tid å slå opp skudd. Flott med reserve "livet" som planten hjemmer dypt under :)
    Fin side som jeg skal følge!!!
    :) Synøve

    SvarSlett