Sider

torsdag 8. september 2011

Busker i hagen


Selv om jeg har ganske stor hage så er det ganske lite busker her. Men busker som blomstrer er jo helt nydelig.
Sist helg hjalp jeg og en vennine til med å rydde i en hage som det ikke var gjort noe i på 6 år.
Bonusen med å hjelpe til var at mange av buskene hadde satt rotskudd og frøsådd seg så det var masse avleggere å hente. 


Da jeg kom hjem med dem øste regnet ned så de måtte vente på jord i en bøtte med vann.
I dag var det så fint vær så da var det bare å plante dem om.
  

Det ble 8 busker:
Broketbladet kornell, gul og grønn.
Grefsheimspirea.
Rosespirea.
Sargenteple.
Forsythia.
Søtmispel.
Duftskjærsmin.
En ukjent som så fin ut.
Alle buskene skal bli til en blomstrende hekk sammen med noen syrinavleggere som står i potter .
Jeg har en mistanke om at de blir stående til neste år, stedet de skal er ikke helt klart enda. 
Syrinene ble satt i potte i fjor og de klarte vinteren, så da regner jeg med at det går bra med disse også. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar